Strona główna» Komunikacja w Krakowie» Tramwaje» Bombardier NGT6» Bombardier NGT6 #2050

Bombardier NGT6 #2050

«Poprzednie zdjęcie: Bombardier NGT6 #2034
Następne zdjęcie: Bombardier NGT6 #2024»

Bombardier NGT6 #2050

Data zrobienia zdjęcia: 15 listopada 2008 roku (sobota)
Opis: Bombardier na zdecydowanie ładniejszej, spośród dwóch stacji, znajdujących się w tunelu tramwajowym.
Słowa kluczowe: Bombardier NGT6 #2050 MPK_Kraków Kraków Politechnika tunel KST
Data dodania zdjęcia: 16.11.2008 08:55, Wyświetleń: 2466, Pobrań: 10, Wielkość pliku: 134.6 KB
Dodał: Michał Wojtaszek

Ostatnie komentarze

Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
16.11.2008 11:19
Ciekawe jak się tu będą prezentowały akwaria i wiedeńce...
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
Szymon Mrowiec
Użytkownik

Komentarzy: 309
16.11.2008 11:23
Ani jedno, ani drugie nie będzie się tutaj pokazywać.
Offline Szymon Mrowiec
Drahus
Gość

16.11.2008 11:29
Co to kurde, metro wam zrobili i zły rozstaw szyn i tramwaje muszą jeździć? 😛
 
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
16.11.2008 11:34
Cytat:
Ani jedno, ani drugie nie będzie się tutaj pokazywać.

To będzie tylko jedna linia w tunelu obsługiwana zaledwie 50 bombardierami? Straszne marnotrawstwo by to było.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
sarzek
Administrator

Komentarzy: 1859
16.11.2008 11:52
Dopuszczenie do jazdy w tunelu mają tylko bombardiery 😕 Mamy bardziej rygorystyczne przepisy jeśli chodzi o bezpieczeństwo niż np. w Wiedniu gdzie wiedeńczyki śmigają w tunelach metra.
Offline sarzekssarzek at gmail.comhttp://
M_Szymkowiak
Użytkownik

Komentarzy: 4229
16.11.2008 12:23
pytanie
To 5 nie schodzi do tunelu? A N8S maja wstęp?
Offline M_SzymkowiakM_Szymkowiak at interia.euhttp://www.kmk.krakow.pl
Michał Wojtaszek
Użytkownik

Komentarzy: 2991
16.11.2008 12:25
N8 to na razie nawet komputerów pokładowych nie mają.
Offline Michał Wojtaszekmwojtasz at psmkms.krakow.plhttp://www.psmkms.krakow.pl
kmk
Użytkownik

Komentarzy: 607
16.11.2008 13:07
Prędzej czy później wszystkie typy się tam pojawią. Zastanawia mnie jednak przystanek Dworzec Główny w tunelu, będzie zmieniona nazwa przystanku na skrzyżowaniu Basztowa-Pawia-Lubicz-Westerplatte?!
Offline kmkkmk.krakow at gazeta.plhttp://www.kmk.krakow.pl
sarzek
Administrator

Komentarzy: 1859
16.11.2008 13:10
Najsensowniejszym wyjściem była by nazwa Dworzec Główny - tunel albo Dworzec Główny KST.
Offline sarzekssarzek at gmail.comhttp://
Michał Wojtaszek
Użytkownik

Komentarzy: 2991
16.11.2008 13:12
Kiedyś miał się nazywać Krakowskie Centrum Komunikacyjne, co byłoby najadekwatniejsze...
Offline Michał Wojtaszekmwojtasz at psmkms.krakow.plhttp://www.psmkms.krakow.pl
lyngby
Użytkownik

Komentarzy: 341
16.11.2008 14:24
coś
pięknego 😁
Offline lyngbylyngby at o2.plhttp://www.piotrradomski-fotografia.pl
szalony
Użytkownik

Komentarzy: 325
16.11.2008 15:01
Cytat:
Prędzej czy później wszystkie typy się tam pojawią


Nie był bym taki pewny, chodzi tu przede wszystkim o przepisy bezpieczeństwa pożarowego, a te po licznych wypadkach w tunelach (niedawno był przecież pożar w Eurotunnelu) będą coraz ostrzejsze.
Offline szalony
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
16.11.2008 15:39
To ile linii będzie kursować w tunelu?
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
M_Szymkowiak
Użytkownik

Komentarzy: 4229
16.11.2008 15:48
Jedna, 50.
Offline M_SzymkowiakM_Szymkowiak at interia.euhttp://www.kmk.krakow.pl
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
16.11.2008 15:59
I niech ktoś powie że to nie jest marnotrawstwo.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
16.11.2008 16:06
Jedna linia co 10 minut to i tak sporo jak na tunel który nic nie wnosi do układu komunikacyjnego miasta. Marnotrawstwem były pieniądze wydane na tunel. Za te pieniądze powstały by Rakowice-Mistrzejowice i kilka innych.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
16.11.2008 16:31
@MW: Gdzie Ty tam masz jakieś stacje? Wydawało mi się, że miłośnik z takim "stażem w branży" umie odróżnić stację od przystanku, już pomijam fakt, że nigdy nie słyszałem o czymś takim jak stacja tramwajowa 😲
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
Michał Wojtaszek
Użytkownik

Komentarzy: 2991
16.11.2008 16:39
Gumuł, ić se zalicz jakąś linię 😛
Offline Michał Wojtaszekmwojtasz at psmkms.krakow.plhttp://www.psmkms.krakow.pl
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
16.11.2008 16:41
A Ty se przeleć kota. Widać, że przyznanie się do błędu uwłaczałoby Twojej dumie osobistej 😈
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
Coffee
Gość

16.11.2008 17:38
Cytat:
Zastanawia mnie jednak przystanek Dworzec Główny w tunelu, będzie zmieniona nazwa przystanku na skrzyżowaniu Basztowa-Pawia-Lubicz-Westerplatte?!


Nie. Ten przystaniek jest zaprogramowany jako Dworzec Główny - Tunel.

Cytat:
Prędzej czy później wszystkie typy się tam pojawią.


Z tego co wiem, to przymierzają się do N8S-NF, E6 (o ile się uda je ściągnąć) i E1+c3...
 
kmk
Użytkownik

Komentarzy: 607
16.11.2008 17:52
Cytat:
Nie. Ten przystaniek jest zaprogramowany jako Dworzec Główny - Tunel.
To dlaczego, zarówno na tablicach jak i na tablicach świetlnych pokazujących odjazdy tramwajów, widnieje nazwa DG?! 😡
Offline kmkkmk.krakow at gazeta.plhttp://www.kmk.krakow.pl
Michał Wojtaszek
Użytkownik

Komentarzy: 2991
16.11.2008 18:00
Gumuł, a jak w Twoim kodeksie mieszczą się na przykład stacje metra 😛
Offline Michał Wojtaszekmwojtasz at psmkms.krakow.plhttp://www.psmkms.krakow.pl
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
16.11.2008 18:10
Cytat:
Z tego co wiem, to przymierzają się do N8S-NF, E6 (o ile się uda je ściągnąć) i E1+c3...

Czyli nie zrobicie imprezy zabytkowym tramwajem w tunelu...
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
Coffee
Gość

16.11.2008 18:20
Cytat:
To dlaczego, zarówno na tablicach jak i na tablicach świetlnych pokazujących odjazdy tramwajów, widnieje nazwa DG?! 😡

Nie wiem. Wiem, że w Simensie jest zaprogramowany jako DG - Tunel i tak samo pisze na rozkładach. Rozkłady już wiszą na dole,a w dyspozytorni (tej tunelowej) na rozpisce też jest DG - Tunel.
 
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
16.11.2008 18:29
@MW: Stacje metra jak najbardziej są stacjami, nie byłeś przypadkiem razem ze mną w nastawni na jednej z takich stacji (nie pamiętam już nazwy) w Warszawie? Oczywiście oprócz stacji metro ma też przystanki.
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
sarzek
Administrator

Komentarzy: 1859
16.11.2008 18:31
Jak dopuszczą do ruchu w tunelu wiedeńczyki to nic nie stoi na przeszkodzie żeby zrobić tam impreze zabytkowym tramwajem 😈
Offline sarzekssarzek at gmail.comhttp://
Michał Wojtaszek
Użytkownik

Komentarzy: 2991
16.11.2008 18:37
Kuba, nie wiem czy masz tego świadomość, ale nie wszystkie stacje metra (zarówno warszawskiego jak i każdego innego na świecie), mają rozjazdy. 😛
Offline Michał Wojtaszekmwojtasz at psmkms.krakow.plhttp://www.psmkms.krakow.pl
szalony
Użytkownik

Komentarzy: 325
16.11.2008 18:53
Czy w tunelu są zastosowane jakieś rozwiązanie umożliwiające np. ominięcie zdefektowanego składu, lub zepchnięcie go na żeberko awaryjne ? (np. na pestce tak jest).
Offline szalony
Michał Wojtaszek
Użytkownik

Komentarzy: 2991
16.11.2008 18:57
Nic takiego nie ma.
Offline Michał Wojtaszekmwojtasz at psmkms.krakow.plhttp://www.psmkms.krakow.pl
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
16.11.2008 19:43
Od wyciągania tramwajów z tunelu są stary. (?)

Już można chodzić po tych stacjach/przystankach?
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
YogY
Administrator

Komentarzy: 705
16.11.2008 20:11
Ciekawe czemu nie zdecydowano się na sieć elektryczną w postaci kabla w szynie, tylko jest kabel solo. Wie ktoś (pytam tych co się znają 😈 )?
Offline YogYyogy at onet.eu
Michał Wojtaszek
Użytkownik

Komentarzy: 2991
16.11.2008 20:16
A co to zmienia w tym przypadku
Offline Michał Wojtaszekmwojtasz at psmkms.krakow.plhttp://www.psmkms.krakow.pl
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
16.11.2008 20:20
@MW: Czy Ty przeczytałeś uważnie, co napisałem? Oprócz stacji każde metro ma również przystanki.
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
YogY
Administrator

Komentarzy: 705
16.11.2008 20:23
@MW wydaje mi się, że mniejsze prawdopodobieństwo uszkodzenia sieci, w związku z czym przestoju w tunelu. Ale pytałem tych co się znają 😈
Offline YogYyogy at onet.eu
Coffee
Gość

16.11.2008 20:27
Z tego co wiem, to trakcja w szynie jest montowana na sztywno a ta jest ruchoma. Na trakcji sztywnej nie powinno się jeździć na rozruchu... Czy to przesąd to nie wiem., tak usłyszałem od motorniczego i tak przekazuje.
 
YogY
Administrator

Komentarzy: 705
16.11.2008 20:31
Coffee, ty umiesz czytać ze zrozumieniem 😈
Offline YogYyogy at onet.eu
Coffee
Gość

16.11.2008 20:36
Umiem. 😛 A jeśli tu szukasz fachowców, to ja Ci dziękuje 😈
 
Michał Wojtaszek
Użytkownik

Komentarzy: 2991
16.11.2008 21:21
Widziałeś gdzieś metro, w którym rozróżniano stacje i przystanki

Szynę pewnie stosuje się przy większych dociskach pantografu do sieci. W tramwajach najwidoczniej nie ma takiej potrzeby.
Offline Michał Wojtaszekmwojtasz at psmkms.krakow.plhttp://www.psmkms.krakow.pl
XeeRooX
Użytkownik

Komentarzy: 1706
16.11.2008 21:44
Yogi , dlatego nie zdecydowano się na rozwiązanie z kablem w szynie żeby przypadkiem nikt nie bawił się w Pogromców Mitów i nie "lał na 3 szynę " 😁
Offline XeeRooXtomasz.k at fotozajezdnia.pl
szalony
Użytkownik

Komentarzy: 325
16.11.2008 22:10
Sądzę, zę nie chodzi tu o 3 szynę znaną z metra, lecz o tzw. sztywną sieć trakcyjną rozwiązaną jako miedziany płaskownik zamiast drutu, jednak z konwencjonalnym pantografem. 💡 Nota bene kpiną jest panująca w unii sytuacja gdzie z przyczyn BHP elektrycznego w sprzęcie powszechnego użytku zaślepia się gniazdka bananowe, bądź ich nie montuje, a w niektórych sieciach metra mamy do czynienia z nieosłoniętą trzecią szyną (!)
Offline szalony
jarek_m
Użytkownik

Komentarzy: 264
16.11.2008 22:32
A po co tam wysyłać w przyszłości E1+c3? Żeby codziennie zatrzymania w tunelu były
Offline jarek_m
vear
Administrator

Komentarzy: 2470
16.11.2008 23:12
Ale masz jakieś wsparcie?
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
YogY
Administrator

Komentarzy: 705
16.11.2008 23:18
E1 to bym sie bał, bo one są nieprzewidywalne. Nigdy nie wiadomo co mu odbije 😁
Offline YogYyogy at onet.eu
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
17.11.2008 06:32
@MW: Kończę ze swojej strony tą dyskusję, widzę, że Ciebie nic "nie przekona, że czarne jest czarne, a białe jest białe". Stacja charakteryzuje się możliwością krzyżowania, wyprzedzania oraz kończenia/rozpoczynania biegu pociągów, a przystanek tramwajowy przy Politechnice takich możliwości nie posiada. Niczym się w tym nie różni od "stacji" Plac Inwalidów, "stacji" Nowosądecka czy "stacji" Brama nr 5 n/ż. Koniec. Kropka.
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
Michał Wojtaszek
Użytkownik

Komentarzy: 2991
17.11.2008 09:01
Widzę, że od kodeksu Gumuła nie ma żadnych odstępstw. Przyjęło się nazywać podziemne przystanki mianem stacji, mimo że w sensie kolejowym stacjami nie są, czy ci się to podoba czy nie. 😛
Offline Michał Wojtaszekmwojtasz at psmkms.krakow.plhttp://www.psmkms.krakow.pl