Tramwaj Lipska-Wielicka 2013-09-15
«Poprzednie zdjęcie: Tramwaj Lipska-Wielicka 2013-09-15
Następne zdjęcie: Tramwaj Lipska-Wielicka 2013-09-15»

Tramwaj Lipska-Wielicka 2013-09-15
|
|
Ostatnie komentarze
AndrzejK Użytkownik Komentarzy: 4536 15.09.2013 19:40 |
||
![]() ![]() ![]() |
||
Wypalacz Rafał Użytkownik Komentarzy: 5000 15.09.2013 19:48 |
Ja wiem czy była taka realna? Jak budowano tramwaj na Mały Płaszów to była na liście rezerwowej...
|
|
![]() ![]() |
||
AndrzejK Użytkownik Komentarzy: 4536 15.09.2013 21:50 |
Mogę wychodzić z błędnego założenia więc. Ale było wiadomo, że to powstanie kiedyś. Więc jeśli nie szyny ze zwrotnicami, to chociaż płyty pod spodem i odpowiednie rozmieszczenie przystanków, pas zieleni trochę dłuższy na południe...
|
|
![]() ![]() ![]() |
||
gs Użytkownik Komentarzy: 240 16.09.2013 00:59 |
A potem by się okazało jak z podbudową (płyty betonowe) na Ruczaj, że i tak wszystko do wywalenia i robienia od nowa.
|
|
![]() ![]() |
||
kmk Użytkownik Komentarzy: 607 16.09.2013 08:41 |
Albo jak przygotowane tory na Dworcu Towarowym w kierunku Dworca Głównego, które nigdy nie doczekały się podłączenia.
|
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
TOMAS8112 Użytkownik Komentarzy: 303 16.09.2013 15:29 |
Podobno tez na starej pętli Krowodrza Górka były ślepe tory w kierunku Azorów...
a wracając do ślepych torów na Dworcu Towarowym, to czy one miały być podłączone do torowiska w projektowanym tunelu tramwajowym, który miał powstać wcześniej niż powstał? 🙄 |
|
![]() ![]() |
||
Wypalacz Rafał Użytkownik Komentarzy: 5000 16.09.2013 16:28 |
Tak, na pętli Krowodrza Górka były wyprowadzone tory przyszłego przedłużenia do Azorów.
|
|
![]() ![]() |
||
gs Użytkownik Komentarzy: 240 16.09.2013 21:00 |
TOMAS8112 napisał(a): Żeby tylko to było "w kierunku Azorów" 🙂 Z kładki nad Opolską są dwa zejścia. Dlaczego dwa? Bo na dwa przystanki 🙂Podobno tez na starej pętli Krowodrza Górka były ślepe tory w kierunku Azorów... TOMAS8112 napisał(a): Tak. Pętlę przebudowano w pierwszej połowie lat osiemdziesiątych przy okazji przedłużenia linii do Osiedla XXX-lecia PRL - wtedy pojawił się "wylot" w mur, czyli w kierunku Dworca. Co było dość logiczne, bo wówczas już zaczynały się pierwsze prace przy budowie tunelu (a przynajmniej przymiarki do budowy).a wracając do ślepych torów na Dworcu Towarowym, to czy one miały być podłączone do torowiska w projektowanym tunelu tramwajowym, który miał powstać wcześniej niż powstał? 🙄 |
|
![]() ![]() |
||
TOMAS8112 Użytkownik Komentarzy: 303 17.09.2013 00:52 |
gs napisał(a): Żeby tylko to było "w kierunku Azorów" 🙂 No ja nigdy tych ślepych torów nie widziałem, i nie wiem w którym miejscu dokładnie one się znajdowały. Zresztą przed przebudową pętla Krowodrza Górka, była raczej taką zaściankową pętlą, nie było dworca przesiadkowego. Potoki pasażerskie to raczej się zaczynały nie na pętli jak obecnie, tylko na kolejnych przystankach po trasie. Na samej pętli to nic praktycznie nie było. Jest gdzieś w necie dostępny układ torowy starej pętli Krowodrza Górka?, chętnie bym zobaczył jak to wszystko wyglądało i w którym kierunku dokładnie te tory wychodziły... |
|
![]() ![]() |
||
gs Użytkownik Komentarzy: 240 17.09.2013 12:43 |
W Google Earth jest opcja "historyczna" pozwalająca zobaczyć zdjęcia satelitarne z przeszłości. Dla tego rejonu można się cofnąć do 2003 roku - z tym, że są to zdjęcia bardzo słabej jakości.
A z tego, co pamiętam stanowiły przedłużenie torów wjazdowych (wspólny przystanek) w kierunku wolnej przestrzeni między budynkami. |
|
![]() ![]() |
||
TOMAS8112 Użytkownik Komentarzy: 303 17.09.2013 12:47 |
Czyli trzeba pobrać ten program z mapami satelitarnymi?, w sieci online tego nie ma? 🙄
|
|
![]() ![]() |
||
Sędzia Czesław Administrator Komentarzy: 989 17.09.2013 14:44 |
||
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
AndrzejK Użytkownik Komentarzy: 4536 17.09.2013 15:33 |
O kurka, tej z 1944 nigdy nie widziałem... Ale skąd ją wziął, na BPP UMK wcale jej nie widzę. Podobnie jak tej z 1996, którą jednak znam choćby z http://miip.geomalopolska.pl/imap/ (swoją drogą w gorszej jakości...)
|
|
![]() ![]() ![]() |
||
AndrzejK Użytkownik Komentarzy: 4536 18.09.2013 13:22 |
Z tych zdjęć można by wyciągać tysiące ciekawostek, ale zapodam dwie: w 1944 widać w rejonie obecnego przystanku Krzemionki stary i nowy przebieg linii kolejowej, a w 1965 tramwaje stojące na końcówce na ob. rondzie Maczka pod Wandą 😉
|
|
![]() ![]() ![]() |
Perspektywa nowej inwestycji była na tyle realna, że chciałbym znać powód, który przeszkodził budowie od razu torowiska w 3 strony i wypuszczenia kilkudziesięciu metrów torów w stronę Płaszowa.