Strona główna» Komunikacja w Krakowie» Remonty/Inwestycje» Budowa łącznika Wielicka - Lipska» Tramwaj Lipska-Wielicka 2013-09-15

Tramwaj Lipska-Wielicka 2013-09-15

«Poprzednie zdjęcie: Tramwaj Lipska-Wielicka 2013-09-15
Następne zdjęcie: Tramwaj Lipska-Wielicka 2013-09-15»

Tramwaj Lipska-Wielicka 2013-09-15

Data zrobienia zdjęcia: 15 września 2013 roku (niedziela)
Opis: I skrzyżowanie Saskiej z Lipską
Słowa kluczowe: Tramwaj_Lipska-Wielicka linia_tramwajowa budowa Saska Lipska EU8N Kraków
Data dodania zdjęcia: 15.09.2013 19:27, Wyświetleń: 2508, Pobrań: 5, Wielkość pliku: 149.5 KB
Dodał: Wypalacz Rafał
EXIF Info
Nazwa aparatu: PENTAX
Model aparatu: PENTAX K-30
Czas ekspozycji: 1/320 sec(s)
Wartość przysłony: F/8
Wartość ISO: 100
Data utworzenia: 15.09.2013 15:21:09
Długość ogniskowej: 30mm

Ostatnie komentarze

AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
15.09.2013 19:40
Ty prowokatorze 😛 Zastawiłeś pułapkę na malkontentów, bo jak tu nie napisać, że 3-letnie skrzyżowanie pójdzie w drobny mak...

Perspektywa nowej inwestycji była na tyle realna, że chciałbym znać powód, który przeszkodził budowie od razu torowiska w 3 strony i wypuszczenia kilkudziesięciu metrów torów w stronę Płaszowa.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
15.09.2013 19:48
Ja wiem czy była taka realna? Jak budowano tramwaj na Mały Płaszów to była na liście rezerwowej...
Offline Wypalacz Rafał
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
15.09.2013 21:50
Mogę wychodzić z błędnego założenia więc. Ale było wiadomo, że to powstanie kiedyś. Więc jeśli nie szyny ze zwrotnicami, to chociaż płyty pod spodem i odpowiednie rozmieszczenie przystanków, pas zieleni trochę dłuższy na południe...
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
gs
Użytkownik

Komentarzy: 240
16.09.2013 00:59
A potem by się okazało jak z podbudową (płyty betonowe) na Ruczaj, że i tak wszystko do wywalenia i robienia od nowa.
Offline gs
kmk
Użytkownik

Komentarzy: 607
16.09.2013 08:41
Albo jak przygotowane tory na Dworcu Towarowym w kierunku Dworca Głównego, które nigdy nie doczekały się podłączenia.
Offline kmkkmk.krakow at gazeta.plhttp://www.kmk.krakow.pl
TOMAS8112
Użytkownik

Komentarzy: 303
16.09.2013 15:29
Podobno tez na starej pętli Krowodrza Górka były ślepe tory w kierunku Azorów...

a wracając do ślepych torów na Dworcu Towarowym, to czy one miały być podłączone do torowiska w projektowanym tunelu tramwajowym, który miał powstać wcześniej niż powstał? 🙄
Offline TOMAS8112
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
16.09.2013 16:28
Tak, na pętli Krowodrza Górka były wyprowadzone tory przyszłego przedłużenia do Azorów.
Offline Wypalacz Rafał
gs
Użytkownik

Komentarzy: 240
16.09.2013 21:00
TOMAS8112 napisał(a):
Podobno tez na starej pętli Krowodrza Górka były ślepe tory w kierunku Azorów...
Żeby tylko to było "w kierunku Azorów" 🙂 Z kładki nad Opolską są dwa zejścia. Dlaczego dwa? Bo na dwa przystanki 🙂
TOMAS8112 napisał(a):
a wracając do ślepych torów na Dworcu Towarowym, to czy one miały być podłączone do torowiska w projektowanym tunelu tramwajowym, który miał powstać wcześniej niż powstał? 🙄
Tak. Pętlę przebudowano w pierwszej połowie lat osiemdziesiątych przy okazji przedłużenia linii do Osiedla XXX-lecia PRL - wtedy pojawił się "wylot" w mur, czyli w kierunku Dworca. Co było dość logiczne, bo wówczas już zaczynały się pierwsze prace przy budowie tunelu (a przynajmniej przymiarki do budowy).
Offline gs
TOMAS8112
Użytkownik

Komentarzy: 303
17.09.2013 00:52
gs napisał(a):

Żeby tylko to było "w kierunku Azorów" 🙂


No ja nigdy tych ślepych torów nie widziałem, i nie wiem w którym miejscu dokładnie one się znajdowały. Zresztą przed przebudową pętla Krowodrza Górka, była raczej taką zaściankową pętlą, nie było dworca przesiadkowego. Potoki pasażerskie to raczej się zaczynały nie na pętli jak obecnie, tylko na kolejnych przystankach po trasie. Na samej pętli to nic praktycznie nie było.

Jest gdzieś w necie dostępny układ torowy starej pętli Krowodrza Górka?, chętnie bym zobaczył jak to wszystko wyglądało i w którym kierunku dokładnie te tory wychodziły...
Offline TOMAS8112
gs
Użytkownik

Komentarzy: 240
17.09.2013 12:43
W Google Earth jest opcja "historyczna" pozwalająca zobaczyć zdjęcia satelitarne z przeszłości. Dla tego rejonu można się cofnąć do 2003 roku - z tym, że są to zdjęcia bardzo słabej jakości.
A z tego, co pamiętam stanowiły przedłużenie torów wjazdowych (wspólny przystanek) w kierunku wolnej przestrzeni między budynkami.
Offline gs
TOMAS8112
Użytkownik

Komentarzy: 303
17.09.2013 12:47
Czyli trzeba pobrać ten program z mapami satelitarnymi?, w sieci online tego nie ma? 🙄
Offline TOMAS8112
Sędzia Czesław
Administrator

Komentarzy: 989
17.09.2013 14:44
Offline Sędzia Czesławsedziaczeslaw at interia.plhttps://fototramwaj.wordpress.com/
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
17.09.2013 15:33
O kurka, tej z 1944 nigdy nie widziałem... Ale skąd ją wziął, na BPP UMK wcale jej nie widzę. Podobnie jak tej z 1996, którą jednak znam choćby z http://miip.geomalopolska.pl/imap/ (swoją drogą w gorszej jakości...)
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
18.09.2013 13:22
Z tych zdjęć można by wyciągać tysiące ciekawostek, ale zapodam dwie: w 1944 widać w rejonie obecnego przystanku Krzemionki stary i nowy przebieg linii kolejowej, a w 1965 tramwaje stojące na końcówce na ob. rondzie Maczka pod Wandą 😉
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl